Content marketing is een belangrijk instrument om je positie in Google te verhogen. Het is een onderdeel van een volledig internet marketing traject. Het aantal verwijzingen draagt bij aan een hogere waardering van je website. Daarnaast speelt ook het aantal inkomende verwijzingen een belangrijke rol in het bepalen van de positie van een webpagina. Google geeft iedere website een cijfer. Hoe belangrijker je website door Google wordt ingeschat, hoe hoger het cijfer wordt. En hoe hoger de score, hoe eenvoudiger je hoger komt in de zoekresultaten. Dit cijfer noemen we de Pagerank (PR). Een goede Content marketing strategie is zodoende onmisbaar in combinatie met internet marketing.
Kwalitatieve verwijzingen zijn allesbeslissendVoor het verbeteren van je website positie op relevante zoekopdrachten, dien je ervoor te zorgen dat je reële, goede verwijzingen plaatst op andere websites. Goede Content marketing levert meer bezoekers op die via deze verwijzingen naar je site komen. Maar hoe krijg/plaats je die verwijzingen? Je dient er allereerst voor te zorgen dat je teksten goed geschreven zijn. Daarnaast kun je sites zoals startpagina’s en bedrijvenwebsites vragen een verwijzing van je website te plaatsen. Vraag je zakelijke relaties of ze naar jouw website willen verwijzen. Je kunt artikelen plaatsen op externe sites en verwijzingen toevoegen op advertentiepagina’s. Natuurlijk kun je tijdens een internet marketing traject ook Social Media inzetten voor uw marketing strategie. Deel een artikel met een verwijzing naar je website op Facebook of Twitter met het verzoek jouw content te delen of te retweeten. Content marketing ; twee vliegen in één klapNaast internet marketing is Content marketing dus een belangrijk onderdeel om hoger te scoren. Met Content marketing en goede content sla je feitelijk twee vliegen in één klap. Jouw positie (ranking) in de zoekmachines wordt verbeterd (lees; je komt hoog in Google te staan) en het aantal bezoekers naar jouw website wordt aanzienlijk vergroot. |
Voor meer info : |