Hoewel de Mitsubishi ASX officieel pas in 2010 het levenslicht zag, was er in 2007 al een flard van te zien in de vorm van de cX conceptauto. Toch duurde het dus nog eens drie jaar voor de crossover die ASX ging heten deel ging uitmaken van het wegennetwerk. De ASX heeft heel veel weg van de Mitsubishi Outlander, al is de ASX iets lager en ook korter.

Beschikbaar in zowel een benzine als een dieseluitvoering

De ASX van Mitsubishi moet concurreren met auto’s als de Nissan Qashqai, de Skoda Yeti en de VW Tiguan, iets dat de Mitsubishi prima lukt overigens. De ASX is er in zowel een diesel- als een benzine uitvoering met respectievelijk 117 en 116 PK. De auto is beschikbaar in drie uitvoeringen: de Inform, de Intense en de Instyle. Alle uitvoeringen van de Mitsubishi ASX beschikken standaard over een start- stop systeem en bovenal biedt de ASX behalve het gebruikelijke rijcomfort van Mitsubishi opvallend veel ruimte.

Een van de RoadGuards is al binnen een half uurtje bij je

Hoewel zeer betrouwbaar, zit een ongelukje op de weg in een klein hoekje. Dat is tegenwoordig echter geen probleem meer. Heb je pech met je ASX, dan kun je een beroep doen op RoadGuards, een legertje van 800 monteurs die 24/7 beschikbaar zijn. Een abonnement is niet nodig, je betaalt uiteindelijk gewoon voor de diensten die de monteur levert. Doorgaans is een van de RoadGuards al binnen een half uur bij je. De RoadGuards hechten er aan te benadrukken dat de Nederlandse automobilist beter moet kijken naar de bandenspanning van de auto. Deze waarde verschilt per auto. Wat voor jouw auto de goede bandenspanning is, staat op een sticker in de deur van de auto. Met de juiste bandenspanning rijdt de auto stabieler en heeft het meer draagkracht.