Neem de controle over je leven – laat je angst je leven niet leiden.

Iedereen heeft angstaanjagende of angstige momenten. Dit specifieke gevoel kan schadelijk voor je zijn omdat het je ervan weerhoudt om een ​​normaal leven te leiden. Hier zijn mijn top tien tips om effectief om te gaan met deze ongemakkelijke emotie.

  1. Als u gevoelig bent voor angst, heeft u twee keuzes. Geef er aan toe of leer om ermee te leven. Als je erin toegeeft, betekent dit ook dat je partner de last van je angsten zal dragen, zodat je jullie leven een betere plek kunt maken, zoek manieren om dit gevoel te elimineren of op zijn minst te beperken door verantwoordelijkheid te nemen voor je emoties en te weten dat je een keuze hebt.
  2. Als je morgen wakker wordt, begin dan meteen iets te doen en blijf de hele dag bezig. Actie ondernemen door iets te doen, bijna alles, helpt je door je angst heen te werken. Soms is dat het doen van de afwas of werken in uw tuin. Andere keren is het door te lezen of mediteren. Gewoon rondhangen en nadenken over je zorgen zal het niet doen verdwijnen.
  3. Richt je aandacht op waar het gevoel van angst zich in je lichaam bevindt en houd je aandacht daar totdat het gevoel beweegt of oplost. De spanning kan bijvoorbeeld in uw buik of nek zijn. Wanneer je aandacht afdwaalt, breng het dan terug naar de plaats in je lichaam waar het fysieke gevoel is. Dit vijf of tien minuten doen kan de angst verminderen, zo niet elimineren.
  4. Angst zal groeien als het niet gericht is op een positieve actie. Zoek iemand die jou nodig heeft en geef hem of haar een helpende hand. Het zal je bijna altijd afleiden van je problemen en angsten. Anderen helpen is eigenlijk een manier om actie te ondernemen en verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen genezing.
  5. Praten met iemand is een van de beste manieren om je angst te overwinnen. Samenkomen met je familie en vrienden, zelfs je mede-klanten bij Starbucks, en praten over wat je voelt, kan nuttig zijn. Als u niet met iemand kunt praten, kunt u een brief schrijven of een geschikte chatruimte op internet bezoeken.
  6. Oefening is een andere goede manier om te voorkomen dat je je angst overstelpt. Soms kunnen zachte vormen van beweging zoals wandelen en yoga beter zijn dan een zware training in de sportschool. Doe wat op dit moment het beste voor je werkt en maak je geen zorgen over het verbreken van je normale routine, die verandering kan je angst juist helpen verminderen.
  7. Start een dankbaarheidsjournaal; schrijf drie tot vijf dingen op waar je dankbaar voor bent. Doe dit elke nacht, het werkt en het is heel gemakkelijk. Word je bewust van al het goede dat je omringt. Je kunt ook een vrijlatend dagboek hebben waarin je schrijft over je angst en de acties die je kunt ondernemen om die angsten te overwinnen.
  8. Het tegenovergestelde van angst is geloof. Wanneer je angstig bent, is een geweldige manier om eruit te komen het vinden van enig geloof. Geloven dat dingen beter zullen worden, is soms alles wat nodig is om het beter te maken. Het helpt ook om de kracht van positief gebed of visualisatie nooit te onderschatten, als het kanker kan genezen, kan het ook je angst verminderen.
  9. Als u naar het nieuws kijkt, krijgt u angst – zet de tv uit! De wereld blijft draaien, zelfs als je het niet op CNN bekijkt. Beperk jezelf tot één uur per dag nieuws en kijk niet naar iets dat je van streek kan maken voordat je naar bed gaat.
  10. Moed is niet de afwezigheid van angst, maar actie ondernemen ondanks angst. Iets nieuws doen of een angst aangaan door een paar kleine stapjes te doen, is veel positiever dan niets doen. Als je een betere reden nodig hebt, kies dan een actie die nuttig zal zijn voor iemand anders

 

Als u vindt dat geen van de bovenstaande tips werkt, moet u serieus kijken en een gekwalificeerde therapeut en arts raadplegen en vragen naar medicatie. Kies ervoor om de controle over je leven te nemen en laat je niet bang maken voor je.

Voor meer info :