Een product is een goed product als er voldaan wordt aan een bepaalde vraag van de klant, althans, van een commercieel perspectief. Veel ondernemers en productontwikkelaars denken automatisch dat als ze een product maken dat voorziet in een bepaalde behoefte, het product automatisch zal verkopen, maar helaas is niets minder waar. Stel je voor: je bent op zoek naar een pot pindakaas en in de lokale supermarkt zie je twee potten: eentje met een kleurrijke afbeelding met een lachend gezin er op, en een pot zonder opdruk. De kans dat je de pot pindakaas met een afbeelding koopt is een stuk groter. Als een product goed werkt en een behoefte bevredigd is het belangrijk om het product goed te profileren en aan het publiek toont. Efficiëntie is belangrijk, maar het is niet alles. Kleur is ook nodig. Om mensen aan jouw product te binden is het belangrijk om het herkenbaar te maken, bijvoorbeeld door er met een kabel printer een logo op te printen en het te voorzien van een afbeelding die uniek en herkenbaar is, zodat mensen in één oogopslag het product kunnen vinden als ze voor een immens schap staan. Daarnaast is het steeds vaker ook belangrijk om een goed verhaal te hebben. De concurrentie is zo hoog dat elk product al bestaat en dat het onderscheidend vermogen niet meer in de productspecificaties zit, maar des te vaker in het verhaal of het concept achter het product. Wees hierin creatief en innovatief, en kies er bijvoorbeeld voor om een link te plaatsen op het product of de verpakking ervan. Een barcode printen op de verpakking is een goede optie. Men kan deze scannen en vervolgens verwijst het de scanner door naar een video waarin het product en de achtergrond belicht wordt. Alleen door een combinatie van zwart, wit én kleur creëer je goud. |
Voor meer info : http://www.kba-metronic.com/nl |