Gebruikt u nog steeds papieren inspectie bladen in uw auto reparatiewerkplaats? Of, erger nog, slaat u verplichte inspecties helemaal over? Als dat zo is, bent u in de perfecte positie om de magie van het uitvoeren van digital inspections (DVI) bij elk onderhoud te omarmen. Met deze stap kunt u het oude achter u laten en het nieuwe inruilen, en zo uw gemiddelde reparatieordertotalen en totale inkomsten verhogen. Klaar om dat te laten gebeuren? Volg deze zeven stappen om het perfecte DVI-proces op te zetten.
U wilt het juiste paar ogen op elke taak, zodat uw technici zelfs de meest subtiele problemen in een oogopslag kunnen zien. Dus, om het meeste uit de expertise van elke technicus te halen, wijst u niet zomaar taken toe aan de eerste persoon met een open werkplek.
In plaats daarvan moet u zorgvuldig rekening houden met hun individuele vaardigheden en sterke punten om de taken elke keer weer aan de juiste technici toe te wijzen. Als u dat doet, zult u waarschijnlijk merken dat de kwaliteit van uw inspecties verbetert, omdat technici gemakkelijker alle problemen zien die voor hen liggen.
Door elke taak aan de juiste technicus te geven, is het niet onredelijk om hen te vragen elke digitale voertuiginspectie in 20 minuten of minder af te ronden. Ze hebben er natuurlijk baat bij om de inspecties snel af te krijgen, en het houdt de dag in een behoorlijk tempo.
Bovendien, wanneer de technici het voertuig snel moeten inspecteren, is er geen tijd om hun bevindingen te betwijfelen. Zij moeten enkel de slijtage of de schade noteren, een paar foto’s of een korte video nemen, en zich op het volgende gebied bewegen.
Om hen te helpen het beste proces te volgen, geef dan stap-voor-stap instructies over hoe de inspectie uit te voeren, inclusief waar naar te kijken en in welke volgorde. Als u het gevoel heeft dat er nog ruimte is voor verbetering, vraag uw technici dan om feedback of werk samen met een ervaren autoherstelcoach om de stappen verder te verfijnen.
De gedetailleerde nota’s van uw techs zijn prachtig, maar zij kunnen niet het probleem duidelijk tonen zoals de beelden en de video’s kunnen. Zo, vereis uw techs om de acties en de bijvoeglijke naamwoorden altijd te documenteren zij overkomen terwijl het bekijken van het voertuig, zoals:
Gescheurde slang Gerafelde riemen Lekkende vloeistoffen Ontbrekende bouten Verbogen onderdelen Als er sprake is van overmatige slijtage of schade, dan moeten ze een foto of video maken van het probleem. Vervolgens kunnen uw service adviseurs de klanten dat bewijs laten zien om hen precies te laten weten waarom ze elke auto reparatie service aanbevelen.
Om de inspanningen van uw team te ondersteunen, moet u een doel stellen voor het aantal digitale voertuiginspecties dat elke maand wordt voltooid. Anders heeft uw team geen vaste norm om aan te voldoen en heeft u geen manier om iemand verantwoordelijk te houden.
Om dat cijfer te vinden, kijkt u terug naar voorgaande maanden en kijkt u hoe uw inspectiecijfers eruitzagen. Vergelijk dat getal met het aantal auto’s dat uw winkel in die periode heeft bezocht. Vervolgens, streven naar een inspectie op elke auto die komt door – en laat iedereen in uw team weten over dat doel voor de winkel.
Zodra uw technici klaar zijn met de inspectie, is het tijd voor de serviceadviseurs om te schitteren. Zij kunnen al die geweldige informatie koppelen aan de gegevens in de servicegeschiedenis van de klant om een solide schatting te maken. Ze kunnen naar de notities, foto’s en video’s kijken om te bepalen welke reparaties het voertuig meteen nodig heeft. Plus, gebruik het uitgestelde onderhoud en wat er verschuldigd is bij het gegeven onderhoudsinterval om elk probleem aan te pakken.
Daarna moeten ze overwegen wrap around items die alle aanbevolen diensten aan te vullen. Als het voertuig stekkers en draden nodig heeft, moeten ze ook het brandstofsysteem onderhouden. Als het een waterpomp nodig heeft, laat hen dan een thermostaat, slangen, en koelsysteemdienst toevoegen om ervoor te zorgen dat de klant de volledige waarde uit hun bezoek krijgt.
Voor voertuigen met een karige reparatiegeschiedenis kunnen de schattingen vrij lang uitvallen. Hoewel het overweldigend kan lijken, kan het kiezen en kiezen tussen de aanbevolen werkzaamheden de klant een grote slechte dienst bewijzen. Hij moet weten wat er aan zijn voertuig moet gebeuren, zodat hij veilig de weg op kan en al zijn reizen kan voortzetten.
Daarom moet u uw service-adviseurs instrueren om altijd de volledige prijsopgave aan de klant te presenteren – en dat zonder een zweem van vooringenomenheid. Door de klant een volledig beeld te geven, kan hij beslissen of hij alle diensten in één bezoek wil laten uitvoeren of het werk wat wil spreiden. Als ze niet zeker zijn, kunnen de inspectiefoto’s en -video’s hen helpen te begrijpen hoe belangrijk het is dat elke autoreparatieklus wordt uitgevoerd.
Zodra u uw inspectienormen en -proces hebt vastgelegd, is de rest aan u. Om ervoor te zorgen dat uw team altijd hun doelstellingen haalt, moet u hen verantwoordelijk houden. Laat ze weten dat u de statistieken in de gaten houdt en de inspectiekwaliteit, schattingen en voltooide reparatieorders beoordeelt.
Als iemand in uw team verslapt, laat het dan niet zomaar gaan. Neem ze apart en maak een plan van aanpak over wat er nu moet gebeuren. Aan de andere kant van de medaille, zorg ervoor dat u uw team beloont voor het halen van hun doelstellingen. Uw vermogen om een evenwicht te vinden tussen het geven van stimulansen en het geven van berispingen zal een lange weg afleggen in het verzekeren van het succes van uw digitale voertuiginspectieproces.
Als u deze stappen volgt, zult u snel de waarde inzien van de overstap naar digitale voertuiginspecties. Het kan even duren voordat uw team gewend is aan het nieuwe proces, maar als dat eenmaal zo is, zullen uw gemiddelde reparatieopdrachten ongetwijfeld hun inzet weerspiegelen. |
https://webdesign-websolutions.nl/no-more-facing-challenges-in-production-with-the-ez-factory-app/ |