In 1981 richtten de Franse broers Georges en Maurice Marciano Guess op.

Het wereldwijde succes van het merk begon toen de gebroeders Marciano de 3 Zip Marilyn Jean ontwierpen, een stonewashed, slank vallende jeans. Door de jaren heen is het merk Guess uitgegroeid tot een symbool voor jonge en sexy mannen en vrouwen die een avontuurlijke levensstijl hebben.

Guess was niet meer zo populair als in de jaren 80 en 90, maar het is nog steeds zeker een van de meest populaire mode- en kledingmerken ter wereld.

Volgens de gegevens van YouGov, een marktonderzoeksbureau, is Guess populairder bij vrouwen dan bij mannen.

Meer specifiek, millennials – geboren tussen 1981 en 1996 – kopen meer Guess producten dan alle andere leeftijdsgroepen. Consumenten hebben uiteenlopende meningen over het merk, maar 30% van die meningen zijn positief.

Dus, is Guess echt een goed kledingmerk?

Persoonlijk ben ik al jaren dol op Guess. Ik heb ook veel onderzoek gedaan in de mode-industrie en op basis van wat ik van anderen heb gehoord en het onderzoek dat online is gedaan, kan ik met vertrouwen zeggen dat Guess een goed kledingmerk is voor vrouwen (en mannen, maar ik richt me in dit artikel specifiek op vrouwen) en over het algemeen positieve feedback en beoordelingen krijgt.

De meeste consumenten houden van de look en feel van de Guess jeans. Sommigen zeggen dat de pasvorm, de wassing, de lengte en de stijl van de Guess jeans vergelijkbaar zijn met die van denim jeans van duurdere ontwerpers.

Ook andere kledingstukken van Guess zijn lovenswaardig. De materialen, stiksels, en pasvorm zijn geweldig. Ze bieden een grote verscheidenheid aan stijlen, dus je zult niet zonder goede opties komen te zitten.

Hun andere modeaccessoires, zoals zonnebrillen en tassen, stellen ook niet teleur. Ze zijn echt gemakkelijk te combineren met een heleboel kleding.

Conclusie: Guess is een goed kledingmerk dat al 40 jaar bestaat en er zijn geen tekenen dat het modebewuste fans verliest of het rustiger aan gaat doen.